Wykorzystanie nowoczesnego sprzętu, wiedzy, umiejętności oraz skutecznych środków czyszczących to elementy, które pozwalają wzbudzić zaufanie do firmy sprzątającej. Świadczenie wysokiej jakości usług to jednak nie tylko rzetelne wykonywanie obowiązków serwisu sprzątającego, ale także troska o utrzymanie dobrych relacji. Wybranie najlepszej firmy sprzątającej może nie być łatwe, dlatego podpowiadamy, na co zwrócić uwagę, wybierając firmę sprzątającą.
Firma sprzątająca – jak wybrać?
Wynajęcie firmy sprzątającej to decyzja wielu przedsiębiorców, którzy mają obowiązek przestrzegania zasad BHP w miejscu pracy. Zachowanie czystości w biurach, urzędach i innych instytucjach, ale także na przykład sprzątanie po remoncie to usługi, które pozwalają na sprawne i dokładne wysprzątanie miejsc. Firma sprzątająca ułatwia utrzymanie pozytywnego wizerunku, ale usługa sprzątania wpływa także na bezpieczeństwo pracowników i ich wydajność. Obecnie można znaleźć wiele ofert związanych z usługą sprzątania. Jak wybrać najlepszą firmę sprzątającą? Na co zwrócić uwagę przy wyborze?
1. Doświadczenie firmy
Umiejętności i wiedza firmy sprzątającej to podstawy, które świadczą o profesjonalizmie. Doświadczenie firmy sprzątającej można poznać po tym, że pracownicy wykonują swoje zadania dokładnie, a do każdej powierzchni czy materiału używają odpowiednich środków czyszczących oraz pielęgnacyjnych. Wykwalifikowani pracownicy wiedzą jak dostosować produkty chemiczne do konkretnych powierzchni. Dzięki temu można mieć pewność, że podczas sprzątania nie ulegną uszkodzeniu cenne przedmioty, jak np. laptopy i inne sprzęty elektroniczne, ale także elementy wyposażenia wnętrz, np. wykładziny, blaty biurek, szafy.
Chociaż może się wydawać, że wytarcie kurzu czy mycie podłogi nie wymaga większych kompetencji, to jest to praca, w której doświadczenie i wiedza mają duże znaczenie.
2. Różne usługi
Firmy sprzątające różnią się między sobą nie tylko cenami, doświadczeniem, ilością zadowolonych klientów czy dress codem. Aby wybrać najlepszą firmę sprzątającą, zawsze warto sprawdzić, jakie konkretnie usługi oferuje dana firma sprzątająca. Szczególne miejsce zajmują te firmy, które świadczą kompleksowe usługi sprzątania. Dzięki temu pracownikom jednej firmy można powierzyć wykonanie wielu czynności oraz oszczędzić czas na szukanie innych. Różnorodność usług firmy sprzątającej jest szczególnie ważna, jeśli decydujesz się na cykliczne sprzątanie. Regularne podlewanie kwiatów, wycieraniu kurzu z mebli, odkurzanie, ale także dbanie o wysoki standard pomieszczeń higieniczno-sanitarnych to podstawy, o które warto dbać szczególnie w miejscach pracy, gdzie często spędza się więcej godzin niż w domu.
3. Kontakt
Komunikacja z firmą sprzątająca powinna być prosta i przyjemna. Prośby przekazywane przez firmę respektowane, a zalecenia firmy sprzątającej przestrzegane. Firma sprzątająca powinna udostępnić swoim klientom dane kontaktowe, które pozwolą na utrzymanie łączności. Może to być tylko numer telefonu stacjonarnego czy numer komórki, ale także social-media, jeśli w firmie pracują osoby odpowiedzialne za obsługę profili społecznościowych. Współpracę najlepiej podjąć z firmą, która wyróżnia się szybkim reagowaniem na potrzeby klientów. Jeśli kontakt z firmą sprzątającą jest utrudniony, lepiej poszukać innej i zrezygnować.
4. Dopasowanie potrzeb
Poza wyborem firmy sprzątającej względem usług, warto zwrócić uwagę także na elastyczność terminów. Decydując się na usługi sprzątania, warto uzgodnić stały termin realizacji, ale mieć poczucie, że nagła zmiana planów i prośba o wykonanie usługi innego dnia lub o innej porze nie będzie stanowiła problemu. Działania regularne są niezwykle ważne, ale zdarzają się różne sytuacje, które wymagają szybkiej interwencji. W takich okolicznościach pewność, że firma sprzątająca Wrocław szybko zjawi się na miejscu, daje większe poczucie komfortu i bezpieczeństwa. Pozwala także ograniczyć ewentualne straty oraz najefektywniej wykorzystać pracę przedsiębiorstw, które same powinny decydować o tym, kiedy umyć okna w biurze czy skosić trawnik przed domem.
5. Dotrzymywanie terminów
Realizacja terminów i ilości zadań nie powinna być także tematem dyskusji z serwisem sprzątającym. Rzetelne i terminowe wykonywanie obowiązków świadczy o profesjonalizmie i dbaniu o dobre relacje z klientem.